lördag 15 september 2012

Canvastavla med fjärilar

Jag har haft två canvastavlor liggande och sparat lite på eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska göra med dem. Men så härromdagen tröttnade jag och tänkte det får blir vad det blir, och jag hade superkul!
Jag började med att sätta fast lite gamla notblad och några sidor ur en gammal bok jag köpt på Myrorna. Det blev en fin mix. Ville tona ner det svarta lite så jag målade gesso över hela tavlan men fortfarande så att man kunde se noterna och texten från papprena. Medan det torkade kollade jag lite på film och sen satte jag igång och kladda med mina akrylfärger. Började lite med pensel men gick över till att använda händerna för det är roligare och faktiskt lättare. Det svarta på kanterna smetade jag ut med lite våtservetter och det blev faktiskt mycket bättre då. För att få lite struktur testade jag en stencil som jag har med stjärnor på. Jag blandade modelingpaste med färg och smetade på det på stjärnorna och det blev bättre än jag trodde. Till bakgrunden använde jag mig även av en bokstavsstämpel som låg i goodiebagen från scrapträffen förra helgen. Slutligen fäste jag på några fjärilar. Nu avvaktar jag lite för att känna efter om jag ska skriva något på tavlan för jag hade inget bra hemma, så eventuellt kompletterar jag den längre fram.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar