söndag 21 oktober 2012

Materialutmaning

Mitt sista bidrag till Scrapptorgets Cybercrop blev utmaning nr 11 - materialutmaning. Detta passade mig perfekt eftersom jag gillar att återvinna saker för att använda i mitt skapande. En superrolig utmaning där jag på något sätt skulle använda mig av minst tre saker som på något sätt var återvunna.


De saker som jag återvunnit och använt mig av i skapandet av detta kort är:
1. Material från en skjorta/skjortkartong. Jag använd kartongen som skjortan låg vikt runt. Jag har klippt ut ett hjärta från kartongen.
2. Över detta hjärta har jag sedan klippt ut en bit från en utsliten och fläckig blus som min dotter vuxit ur (och som inte kvalificerat sig till klädinsamling). Jag har med decoupagelim klistrat fast tyget på det utklippta hjärtat.
3. Knappar från samma blus har jag återanvänt och fäst i nedre hörnet på en bit tyll som blivit över från en underkjol jag sytt tidigare.
4. Från skjortkartonen/skjortan har jag klippt ut en tag i den hårda plast som legat i den nyinköpta skjortkragen. Den är således genomskinlig och nedstucken mellan det rosa och gröna mönsterpappret. På den har jag skrivit en kort text.
5. I denna tag (från skjortkragen) har jag satt ett mörklila band som suttit i en blus. Det är band som egentligen ska användas för att  hänga upp plagget på en galge men som jag istället klippt av.

Runt kanterna på hjärtat har jag gjort små prickar  och använt mig av mitt glittriga nagellack, det syns dock tyvärr inte så bra på fotot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar