torsdag 15 november 2012

Lek med färger

Idag har jag lekt med färger igen. Möjligheterna är oändliga med alla dessa härliga färger och olika medium. Idag har jag testat att göra ett helt uppslag.Ja, eller nästan. Har fotograferat på kvällen utan blixt och för detta uppslag så  tycker jag att det funkade rätt bra. Det ljusa runt molnen lyste upp och det svarta på andra sidan runt fjärilarna blev mörkare. Det blev rätt häftigt.


Nu lite beskrivning vad jag har gjort:
Började med att spraya turkos och rosa glimmer mist på höger sida och sen sprayade jag med lite vatten. När jag fått tillräckligt med färg slog jag ihop sidorna för att få ett spegelvänt mönster på motsatt sida. Gjorde detta två gånger för att få tillräckligt stark färg på båda sidorna. Det blev jätteläckert. Sen tog jag en fjäril i plast som jag tidigare stansat ut från en plastremsa (förpackningsmaterial från en skjorta) och la den på höger sida. Sprayade svart Dylusions Ink spray över fjärilen. Gjorde tre fjärilar på detta sätt på höger sida. Efter varje sprayning vände jag den på motsatta sida. På samma sätt gjorde jag de små molnen. Molnen är en egengjord stämpel av förpackningsmaterial. På höger sida målade jag med akrylfärg på molnet och stämplade på tre ställen. På höger sida klippte jag till ett molm av papp och med svamp "duttade" jag  runt med antikvit akrylfärg. Ser ut som det lyser runt molnen. Ja just det, glömde att jag först la på en stor 30x30 stencil som jag använde lila akrylfärg på. Man ser lite av den, det är cirklar med små tårtbitar.
På höger sida färgade jag modeling paste och gjorde de små stjärnorna i olika färger under molnen. På vänster sida tog jag bara gul akrylfärg. Sen har jag gjort lite mönster på molnen och fjärilarna med Neocolour II pennor. Vit penna runt fjärilarna på höger sida och runt molnen på vänster sida. Sista tog jag lite svart akrylfärg och drog med fingret runt kanterna. Eftersom jag lyssnade på några av mina nu favoritlåtar blev det titlarna på dessa. Vänster sida blev "Some die young" av Laleh. På höger sida skrev jag "Lyckligare nu" en låt med Linnea Henriksson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar