lördag 22 december 2012

Kort efter "Lillblommans decemberskiss"

Jag har upptäck en ny skissblogg och förra månaden var det en helt underbar skiss men tyvärr hann jag aldrig skicka in något bidrag. Men denna månad har jag lyckats få ihop ett kort med inspiration från Lillblommans decemberskiss. Jag har gjort något lite ovanligt för mig, vridit och vänt lite på skissen och gjort en egen tolkning. När jag hade fotograferat tyckte jag det såg lite för "enkelt" och lite tomt ut över blommorna. Men kom till slut fram till att jag inte ville ha för mycket krussiduller på utan låta färgerna ta lite extra plats, dvs clean & simple.



Jag har använt mig av tre mönsterpapper. På det gröna har jag använt en kantstans. Det gröna får symbolisera gräset under rosorna. De åtta "vimplarna" har jag  gjort själv, klippt ut i vit cardstock och färgat in mha en cirkelstencil för att få till mönstret. Kanterna är infärgade med Walnut stain.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det blev jätteläckert! Härliga färger! Vad skoj att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefint - både tufft och sött på samma gång. Precis lagom tycker jag, som gillar clean and simple :-)

    SvaraRadera