torsdag 20 december 2012

Till Veckans Skiss

Jag blev jätteglad att få bli omnämnd i Scrap-Perras förra Veckans Skiss och uppvisad i deras blogg. Men nu är det en ny vecka och jag deltar denna gång med en art journalingsida. Det var så länge sen nu och det var riktigt härligt att få kladda med färger igen.

Hur har jag gjort då? Jag har grundat med vit gesso. Sen mistat med tre olika blå-gröna nyanser över en stencil. Ovanpå det har jag använt en annan stencil med små kvadrater och akrylfärg. Därefter har jag gått lös med en stämpel (små cirklar) med turkos stämpelfärg. Sist men inte minst har jag använt en fjärilsstencil och genom den har jag med spatel haft på modeling paste blandat med rosa mist för att få struktur och mer färg. Med hjälp av modeling pasten så får jag även lite höjd på fjärilarna vilket jag gillar.

1 kommentar: