tisdag 15 januari 2013

Testar crackle paint

Jag har blivit inspirerad av Louise Nelson från Australien att testa "crackle paint/colour". Hon har gjort fantastiska bakgrunder och var naturligtvis tvungen att testa.
Jag testade i min lilla bok där jag gör sk art journaling.  Först ut var Rangers crackle paint. Som ni ser syns det knappt. Testade lite i nedre högra hörnet men det syns inte på fotot. I verkligheten syns det  men mycket lite och det är mycket små sprickor.


Men efter att ha sett Louise Nelsons  bakgrunder så har jag införskaffat lite kraftfullare grejer och detta blev resultatet. Skillnaden är stor! Detta blev riktigt läckert. Men ska testa på ett riktigt cardstock nästa gång för pappret drog ihop sig lite väl mycket. Experimentet fortsätter......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar