söndag 21 april 2013

My art journal

Idag visar jag två nya två sidor i min art journal.Jag blev inspirerad av att testa nya färger och stenciler jag handlat då jag var på Stockholm Scrap and Pearl Event 6-7 april, (en scrapträff i Annexet Globen). Helt galet stort. Det blev dock inte så mycket gjort förutom på de två workshops jag deltog i.

 Jag har lekt med färger, Dylusions, och massor av stenciler både med och utan modeling paste, olika typer av kritor m.m.Tyvärr syns inte strukturen men älskar denna sida.

Här var jag lite osäker på om jag var klar eller inte så det är möjligt att jag kommer gå tillbaka och fortsätta. Denna sida var jättekul att göra. Gesso och sen på hej vilt med gelatos. Härligt att få blanda färgerna med fingrarna. Sen har jag haft gesso genom två olika stenciler med olika mönster som ska likna ett löv men det syns kanske inte för den som inte vet hur stencilen ser ut. Funderar på att fylla i konturerna så det blir tydligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar