söndag 19 maj 2013

Utforska nya tekniker

I helgen har jag gjort en hel del experimenterande i min Art journal vilket har varit jättekul. Det härliga är att jag aldrig vet hur resultatet kommer att bli, ibland blir det som jag tänkt, ibland inte. Ibland kan det till och med bli bättre.
Ja, så i helgen har jag testat olika tekniker för att skapa spännande bakgrundseffekter med sådant man har hemma. Jag gillar att återanvända saker och hitta nya användningsområden vilket har resulterat i att jag spenderat en hel del tid att leta gamla grejer som ingen använder längre och göra om dem till pysselsaker, hur kul som helst. På ett sätt så är det frihet. Med lite inspiration så finns inga gränser utan bara frihet att var hur påhittig som helst. Detta i kombination med att det varit schlagerfestival i helgen, med fjäril som logga avslutar jag helgens Art journaling med följande sida som även barnen varit med och skapat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar