torsdag 5 september 2013

Mina målade naglar....

Jag har inte skrivit så mycket om mitt intresse för naglar, eller att måla naglar rättare sagt. Jag tycker att det är roligt att sätta färg på naglarna och jag tycker det är kul att dekorera. Jag har varit på manikyr några enstaka gånger men tycker att det är roligast att göra det själv. Dessutom är det en utmaning att måla på höger hand.
Jag  har samlat på mig en hel del nagellack under årens lopp och gillar att variera. I snitt får ett lack sitta en vecka innan jag byter till en ny färg. Oftast målar jag tidigt på morgonen, eftersom jag är morgonpigg, eller på kvällen. Det är ofta  då jag har tid att dekorera. Ska jag "bara" måla så gör jag det lite när som helst.
Jag är egentligen inte så kinkig, så jag kan absolut måla naglarna och sen gå ut och gegga med jord, eller för den delen kladda med färg....bara lacket har torkat. Barnen vill också bli målade ibland, numera är det mest tjejen som vill och det är roligt.
Jag målar både naglar både på händer och fötter. Lacket på tånaglarna får dock sitta länge.

Här visar jag en bild på mitt senaste lack, lite blåmetallic, jätteläckert. Jag älskar färg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar