söndag 12 januari 2014

Love and giggles

För nästan ett år sedan deltog jag i en workshop som Natalie Kalbach, Mixed Media artist, höll i. Man skulle ha med en bok med hård pärm och så skulle vi lära oss göra fina vikningar och sätta in fotografier i den bok vi valt. Jag hittade en poesibok som jag på worshopen började göra om. Jag skar, vek sidor, målade och dekorerade boken och sidorna inuti. Hemma fortsatte jag och började sedan sätta in fotografier. Jag valde att göra en bok om mina två barn och döpte boken "Love and giggles". 
Nu nästan ett år efter är jag klar! Första bilden är på barnen sommaren 2010 och sista bilden är på barnen på samma ställe, men tre år senare. Tänk att tiden går så fort, och att de varit så små. Man minns när man tittar på bilderna och förundras över hur snabbt de växer och lär sig nya saker. 
Redan nu älskar jag att sitta och titta på bilderna och skratta åt de tokiga saker de gjort. Hoppas att de även tycker det är kul när de blir äldre att sitta och titta i boken.
Jag ska påbörja nya böcker vid tillfälle. Det är fantastiskt kul att ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar