fredag 7 mars 2014

Fredagsteckningen avslutades med vernissage!

Imorgon (eller rättare sagt idag) har vi ingen fredagsteckning. Sista gången var förra veckan då vi hade vernissage uppe i kupolen och alla skulle ta med två teckningar. Jag valde två kolteckningar. Den första var när vi tecknade tyg vilket är jättesvårt. Den andra (undre på bilden) var när vi fokuserade på ljus/skugga. Jag gillade inte att teckna i kol när jag började Konstskolan men nu gillar jag det mycket för att det går snabbt att skissa upp och lätt att sudda ut och ändra. På båda bilderna har jag svärtat ner pappret med kol och sedan suddat fram ljuset på olika sätt.
Jag kommer sakna fredagsteckningen. Båda lärarna har varit bra och har lärt mig mycket och fått testa många olika tekniker och material. Har lärt mig se ljus och skugga på ett nytt sätt och hur det skapar formen på föremål. Nu gäller det bara att driva tecknandet och få det intressant. Det är bara att fortsätta öva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar