fredag 2 november 2012

Kladd med färger...

Jag tycker att det blir roligare och roligare att kladda med färger och därför har det blivit några sidor i min bok i vilken jag testar art journaling. (Alla visar jag dock inte här).Det är kul att testa olika material och jag gillar att komma på grejer som jag kan återanvända och även göra egna stenciler och stämplar. Dessutom är det en härlig känsla att använda fingrarna och spännande allt att skapa något utan att ha någon egentlig plan. Ett exempel på detta är följande:



Denna gång har jag inte grundat med gesso för jag ville försöka behålla de starkare färgerna. Började med att mista med glimmermist över en bokstavsstencil. Den i vänstra övre hörnet mistade jag med mitt upphittade "galler". Vände sen på det för att få till rutmönstret i högra hörnet. Sen har jag mistat med röd genom en mall med cirklar i olika storlekar. Ovanpå den längst ner mistade jag med grön över en zick-zackstencil. Det blev en kul mönster på de röda ciklarna längst ner. Gjorde ett försökt att använda en sån där plastgrej som man trär över flaskor man köper på Systembolaget. Gick dock inte riktigt lika bra så det är något att öva på. Istället hade jag gesso på en bubbelplaststämpel. Texten är stämplad och runt kanterna användt vit penna. Det står: "You are braver than you believe, stronger than you seem, smarter than you think, and loved more than you know". En fin text som jag gillar mycket. Från texten har jag dragit streck med kol som jag sedan fixerat för att det inte ska smetas ut.
Tyvärr så kommer inte färgerna fram lika mycket som i verkligheten när jag fotograferat. Något jag får öva på helt enkelt. Det här var i alla fall kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar