söndag 3 februari 2013

Ett nytt kapitel har börjat

Nu har vi, och kanske framförallt jag, kommit till ro med allt som hände förra veckan. Stress på jobbet och hemma med anledning av vår sjuka katt resulterade i att energin gick i princip ner på noll på väg hem från jobbet i fredags. Tursamt nog kom helgen  och idag känns allt bra och krafterna är tillbaka. Nu kan ett nytt kapitel, utan Beauty, börja.Hon kommer dock alltid finnas hos oss på ett eller annat sätt. Det känns bra att ha kunnat bearbeta allt genom mitt skapande.

Idag visar jag några sidor ur min art journaling som inte hanns med förra veckan och även något som jag gjort idag där jag testat ny teknik där jag även fått lite hjälp av sonen.

Här har jag testat en ny teknik för mig, paper image transfer.  Jag har tagit en bild på en uggla och med gloss medium fäst den på en sida i min art journal. Det fick torka över natten och därefter har jag blött upp baksidan på bilden och vips så har jag överfört ugglan till min art journaling sida. Häftigt. Sen har jag lekt med färg och stenciler.

 Dessa två art journalingsidor gjordes förra söndagen. Den första med anledning av en kurs jag gick måndag-tisdag. Det var på söndag kväll som vår katt förändrades och på måndag morgon ringde jag veterinären.

Två Beauty-sidor som jag tillsammans med barnen gjorde i lördags. De har fått välja stenciler och färger.


Sen kom söndag. Ny energi (dock fortfarande med envist hostande och hostattacker) och sug efter ny inspiration till nya skapelser. Här började jag att rita med Neocolor II kritor och sedan spraya med vatten över så att det rann ner över sidan. Men det blev inte riktigt som jag tänkt så jag tog samma stencil och sprayade med svart/lila Glimmer mist. Sen ritade jag på fri hand fem 6-hörningar i lila och röd/rosa och sprayade med vatten över och det blev bättre. Hela sidan sprayades sen med Glimmer mist gul och därefter fick jag hjälp av sonen att stämpla med en stor textstämpel över hela sidan. Det blev häftiga färger som tyvärr inte kom fram riktigt på fotografiet. Detta var dagens alster. Ny vecka imorgon med nya utmaningar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar