onsdag 29 maj 2013

Katt spelar schack......

Det var inte länge sen vår älskade grannkatt, Babsan, lämnade denna värld och vi har givetvis massor av minnen. Hon fick bo hos oss strax efter att vår egen katt hastigt lämnat oss, och på ett sätt lindrade det nog saknaden efter Beauty. Vi pratar ofta om dem båda.
När jag satt och gjorde denna LO till minne av Babsan så kom min son och mindes och skrattade när han såg fotografiet på när Babsan ville vara med och spela schack. Min LO är inspirerad av Veckans skiss hos Scrap-Perra.
Babsan var inte speciellt kramgo men otroligt lekfull och ville absolut vara med överallt. Gick jag ner i tvättstugan följde hon med, gick vi upp och borstade tänderna så satt hon på första parkett vid handfatet. Ovant men roligt. När jag och sonen spelade schack ville hon självklart också vara med, och att slå ner schackpjäser med tassen var ju hur kul som helt. När jag satt inne i pysselrummet kom hon och hoppade upp på bordet och la sig, helst mitt i allting och där fanns ju jättemycket roligt att putta ner från hyllorna.
Så denna LO är till minne av vår busiga och tokiga lilla grannkatt.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar