söndag 9 juni 2013

Det brusande havet....

Jag älskar havet och med inspiration från Lillblommans juniskiss skapade jag denna layout.
Så här ser skissen ut:














Det knasiga var att jag valde och valde för att få rätt färg på bakgrundspappret men sen när jag skulle skapa lite dimension med mina gelatos så blev det helt fel. I desperation kladdade jag på gesso i hörnen men lyckades inte rädda mitt misstag. Sista utvägen blev att kleta på gesso på hela bakgrundspappret och "börja om". Men fel kan bli bra till slut bara man inte ger upp.


Jag har gjort min egna tolkning av skissen och valt att ta med vimplar, som jag har i högra hörnet. Jag har inte sytt på LO:n  utan har istället valt att ha med lila och vit twine genom vimplarna.


Sen har jag fyrkantiga mönsterpapper som fotomatta och två cardstock, varav den ena är lite mindre för att få till en ram. I skissen ser det lite ut som vågor uppe och nere. Till detta valde jag ett vitt band som jag la under fotot och  över den lilla gula biten nere till vänster.


På bilden ovan ser ni min bladkvist. Den har jag gjort med blended fibres genom en bladstencil. En likadan syns även ovanför vimplarna.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du gjort en layout efter skissen! Inser att det inte var det lättaste att tolka men du har lyckats fin fint! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera
  2. Va fint! Jag hitta hit från Lillblammanskissar. Jag håller också på med en LO till den skissen. :) Ditt bidrag blev jätte bra, nu ligger jag i lä.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera