onsdag 5 juni 2013

Jag känner mig lycklig...

Jag visar egentligen bara upp det jag själv gör här i bloggen men gör ett undantag idag. Igår kväll så hördes några steg i trappan och sonen kom ner och kunde inte sova. Jag satt i pysselrummet och kladdade i min Art Journal. Han ville gärna göra en sida (han har gjort det förrut).
Han började med molnen sen vidare med gräset och solen. Jag frågade om han var klar och han funderade och sa att något fattades. Han ritade en solros, jord, solen och en mask i gräset. Emellanåt använda han min värmefön för att det skulle torka snabbare (så som jag brukar göra). Han funderade lite mer men det fattades fortfarande något. Det tillkom en flytväst (han blandade till orange) och sist men inte minst målade  han ett träd med löv. Jag frågade om vi skulle skriva nåt på bilden. Vad känner du? Lycklig, blev svaret. "Jag känner mig lycklig". Då blir man ju alldeles lycklig själv....

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar