onsdag 5 juni 2013

Nya sidor i min Art Journal

De senaste dagarna har jag lekt i min Art Journal. Testat olika tekniker och gjort ett försök till att få in mer klassiskt måleri eller nja lite åt det hållet i alla fall....

På de första sidorna har jag testat lite olika tekniker med olika typer av papper, stenciler och medium.

Lager på lager av stenciler...


På denna sida har jag kladdat av överbliven färg från två stenciler. Det kan bli läckra mönster då. Sen har jag gjort allt möjligt. Använt min egengjorda trådstämpel, egengjorda molnstämpel, egengjorda cirkel-prickstämpel, testat min nya textstämpel, doodlat och mycket mer...
Jag gillar mycket färg för det blir jag glad av. Dessutom inspirerad av mycket trevligt lunchsällskap på jobbet. Extra plus att vi fick en härlig promenad i solskenet. Kan inte bli bättre.

Detta är det tredje porträttet som jag gjort i min Art Journal och jag måste nog säga att jag har utvecklat tekniken och själva måleriet. För här har jag använt mina Neocolor II kritor och med pensel och "målat" mitt porträtt. Ska definitivt göra flera ansikten, övning ger färdighet brukar det ju heta. Det här var i alla fall jätteroligt!

 
Eftersom det var så kul att måla fortsatte jag på nästa sida och målade ett av mina älsklingsdjur, fjärilen. Även den är målad med Neocolor II-kritor. Sen har ju inte kunnat hålla mig utan har använt lite stenciler med akrylfärger också.
Ja, fyra sidor i min Art Journal som jag knåpat ihop här  de senaste dagarna. Nästa projekt blir nog att göra lite kort och kanske en och annan layout. Man kan aldrig så noga veta när pysselandan faller på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar