måndag 9 september 2013

Första dagen på ett nytt äventyr

I morse var verkligen en konstig känsla. Istället för att som vanligt åka till jobbet efter att ha lämnat barnen så åkte jag grön linje åt ett annat håll. Tur att jag var i dessa krokar i fredags så slapp jag gå vilse idag igen....
Jag gör en paus i arbetslivet från och med idag för att gå en heltidsutbildning inom konst. Jag kommer att få prova på olika former av konst och idag var första dagen.
Vi var många som samlades i aulan och det var verkligen en salig blandning av folk. Efter den allmänna informationen delades vi in i tre klasser och idag var mest genomgång av rent praktiska saker som schema, lokaler m.m. För att lära känna varandra fick vi göra en övning då vi skulle teckna av varandra på en minut utan att titta på pappret och efter  en kort intervju presentera varandra för resten av gruppen. Jag tror att vi kommer bli en bra klass. Det ska bli spännande att se hur mycket utbildningen kommer att påverka mitt nuvarande skapande. Jag älskar verkligen att få lära mig nya saker och det här kommer att bli en oförglömlig resa, det känner jag på mig. Det ska bli kul att få komma igång!
Måste erkänna att jag blev smått nervös när jag såg några av de övriga sitta och teckna av lärarna i aulan i morse men min oro stillades på eftermiddagen när vår mentor, klasslärare, gick igenom kurserna och berättade att vi kommer att gå igenom grunderna i att teckna både med blyerts, kol, och tusch. Tur för mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar