fredag 6 september 2013

Lära sig att skissa ansikten

Jaha, det börjar närma sig.....
......och sakta börjar jag inse att det inte är många dagar kvar. Att det troligtvis är mycket jag inte kan och kommer på att jag nog måste öva lite, tex på att skissa vilket är något jag inte gjort på väldigt länge inser jag nu. Därför tog jag fram min Art journal härom kvällen där jag vanligtvis kladdar med färg. Har tidigare gjort ett ansikte men att skissa med blyerts är en helt annan sak. Att få till skuggningar är inte helt lätt. Speciellt när den enda blyertspennan jag hittade var en stiftpenna, inte helt optimalt kanske. Det här ansiktet blev jag inte alls nöjd med och insåg snabbt att jag behöver öva. 
Hur ritar man hår egentligen? mun, näsa...? Det här var supersvårt!

Tur att internet finns!
För hoppningsvis om jag gör nåt liknande längre fram, eller om ett år, så har jag förbättrats....
Så här blev resultatet efter övning. Mycket bättre tycker jag själv, även om jag inte gjorde ett helt ansikte.

Skönt att se att jag kan göra framsteg, om än små. Så nu är det bara att fortsätta öva öva öva......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar