lördag 19 oktober 2013

Arbete i skulptursalen

Oj, fullt upp och helt slut på kvällarna men nu ska jag försöka komma ikapp och berätta lite om den senaste tiden i skolan.
En del förstår inte hur jag kan var helt slut på kvällarna efter en skoldag. Det är bara det att jag lär mig nya saker varje dag som kräver full koncentration hela tiden. Efter två veckor i skulptursalen har även kroppen tagit en del stryk. Min onda rygg, nacke och axlar har gjort sig påminda. Att hålla på med lera och gips är fysiskt jobbigt, speciellt när man ska banka på hård lera. Men det där försöker jag förtränga för det är så roligt att få prova på alla dessa häftiga saker.
Förra torsdagen fick vi ställa upp det vi skapat under våra två veckor i skulptursalen. Paprikorna torkar och ska sedan brännas. Gipset ska kanske även få lite färg vid tillfälle. Det har varit jättekul att arbeta med lera och gips!


Min arbetsplats i gipsverkstaden 
Våra paprikor i lera. Mina står näst längst till höger
 

Olika gipsföremål
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar