torsdag 15 maj 2014

Konstskolans slutprojekt......

Tiden rusar iväg. Det är mycket som händer och det är fullt upp hela tiden. Men det är roliga saker. I skolan är vi inne på sluttampen. Sista valbara kursen, måleri, kunde inte bli bättre. På nåt sätt var det kul att avsluta med att få stå vid staffliet och måla för det är en sån härlig känsla att få stå där med penslar och färger. Jag ägnade nästan två veckor åt att måla papper. Låter kanske konstigt men jag lärde mig massor.
Det känns konstigt men nu är det bara slutprojektet klart. Alla har valt område de vill jobba i. En del målar, andra gör skulpturer eller installationer. Jag valde till slut att göra ett smycke och då blev det design. Nedan ser ni ett smakprov på vad jag håller på med. Vet inte exakt hur slutresultatet kommer att se ut för det ändras hela tiden när jag kommer på nya idéer. Men det blir ett smycke och troligtvis ett halssmycke.
Det ska i alla fall ställas ut på vårutställningen den 23 maj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar