måndag 23 juni 2014

Tillbaka i smedjan!

Förra veckan måleri........denna vecka åter tillbaka till "gamla" skolan och Smedjan för i tre dagar går jag kurs i silversmide. Jag gick ju en kurs i våras men denna gång har jag en annan lärare. Vi har haft bra genomgångar och jag har sågat för första gången idag. Roligt. Mindre roligt var att jag slog mig på tummen med en "mjuk" hammare som inte kändes så mjuk alls. Det ömmar rejält och det har blivit en blodutgjutning. Jag gör en enkel ring denna gång och fokuserar på tekniken och själva hantverket. Vi är rätt många nybörjare och det är bra. Alltid lika spännande att träffa nya människor och se vilka som går dessa kurser. Bland annat en läkare från Klin farm och en jurist. En annan har gått Nyckelviksskolan för några år sedan, keramik, och en som ska gå Smyckeslinjen på Folkuniversitetet i höst.
Ser fram emot imorgon och fortsatt arbete med min ring.

Min utsågade silverbit som förhoppningsvis blir en ring.

En av mina arbetsstationer. Här sågar, filar och löder jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar