fredag 29 augusti 2014

Alltid spännande att lära sig nya saker....

Denna termin provar jag på hur det är att studera på distans. Jag läser Digital bildbehandling på Högskolan i Jönköping. Jag har precis inlett första lektionen och installerat nya program som jag fick i födelsedagspresent. Det ska bli jättekul och jag vet att jag kommer att ha stor nytta av kursen på flera sätt. Kursen går på sk kvartsfart så jag hoppas att jag fixar att gå kursen samtidigt som jag pluggar heltid på Nyckelviken.Vi får väl se.
Apropå skolan så kom vår teckning/målerilärare förbi oss i verkstaden igår för att presentera sig och berätta om kursen. Han har tidigare varit huvudlärare på Bild och layout och är skolans fotograf. Bara det kunde ju inte bli bättre. Efter hans presentation om hur han tänkt upplägget och vad vi kommer få möjlighet att göra, så kändes det helt perfekt! Det kommer bli superbra!  Jag är verkligen imponerad av skolan och lärarnas engagemang och att det satsas så mycket på eleverna. Igår hade vi dessutom en föreläsning (för alla elever) om gruppdynamik. Det var en jättebra föreläsning om hur vi i klassen men även hela skolan ska jobba för att få till en så bra grupp och sammanhållning som möjligt.
Ja, jag ska verkligen försöka få ut det mesta av detta år för jag vet att det här året kommer bli ett minne för livet.
Tack och hej. Nu är det helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar