onsdag 1 april 2015

Förberedelser pågår

Tänk att det snart är slut....mitt fantastiska år på Nyckelviksskolan. Det blir definitivt ett minne för livet. Jag önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden och få ha allt det här roliga framför mig igen. Men det blir nya utmaningar till hösten och ska försöka hålla mina kunskaper vid liv. För metallen har fått en stor plats i mitt hjärta. Men inte bara metallen, allt kreativt jag har gjort dessa två senaste år. Jag var i metallverkstaden förra helgen för att göra det sista på en ring jag ska ge till en vän. Passade på att ta några bilder så att jag kan minnas.
Det är mycket som händer annars. Vi ska ställa ut på LOD metallformgivning vecka 16. Skickade in fotografier igår. Veckan efter är det  vårutställning på skolan. Veckan efter åker vi på studieresa. 
Denna vecka är Tobias Birgersson gästlärare hos oss. Vi har idag fått öva på att planera en vernissage/utställning. Det är verkligen något vi behöver öva på och det kändes jobbigt först men blev till slut riktigt bra och samarbetet funkade. Tyvärr så missade jag eftermiddagen. 
Imorgon är sista dagen innan påsk. Det ska bli skönt med påsklov. Vi åker till fjällen. Det får jag förbereda på fredag och lördag.

Min ortsplats i skolans metallverkstad.

Lödrummet

Drivrummet där man bla driver metall.

Del av smedjan där vi har gassvets, gasässja, städ, bockmaskin m.m. Det man inte ser är MIG-svetsen.

Stora borren

Rummet där vi har vinkelslipen


Smedjan, bänken till höger använder vi när vi svetsar med MIG-svets


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar